fredag 6 februari 2015

Du är Du


 

Drivkraft Motivation Inspiration otroligt viktiga ledord!

Kreativitet-livsviktigt!
Respekt Bemötande Kommunikation oerhört viktiga substanser!
Dessa behövs...
Överallt!
I alla yrken!
I alla relationer!
Du måste träna för att nå dit
Du måste jobba med dig själv
Allt måste ligga tillgängligt inom dig
SEN ger det ringar på vattnet
Till dina barn
Till dina djur
Till ditt arbete
Till dina kolleger
Ja allt du har omkring dig
Vi kan kalla det för energi, en inre kraft, en inre styrka, en inre balans, en inre grundtrygghet spelar ingen roll!
För jag vet vem jag är
Jag vet vad jag står för
Jag vet vad som är min sanning
Då blir jag Ärlig, Sann det ger ringar på vattnet...jag utstrålar det jag ÄR
Jag blir FRI är fri att tänka själv, att känna själv
MED EGET SUNT FÖRNUFT-Otroligt, otroligt viktigt
Att utvecklas som individ eller invecklas....haha....eftersom du har ju haft det från början 
DU ÄR DU
Det är det som är mitt stora intresse
Gör det du i hjärtat vill
Lev ditt liv inte någon annans
Stå upp för dig själv
Förminska dig inte
Säg ja när du vill
Säg nej när du vill
Det är ok
Träna upp dina sinnen
Som är en del av dig
Din inre gps, din inre vägledning, din magkänsla
Balansen mellan förnuft&sinne
Att faktiskt lära dig köra på alla dina cylindrar
Din hela potential
Det blir så jobbigt&slitsamt annars
Balansen höger, vänster hjärnhalva vi har ju båda för att dom ska användas eller hur
Så du som vill utveckla dig själv eller inveckla....haha det är så roligt ord
För det är faktiskt det som allt handlar om att låta dig synas utåt...inifrån och ut
Sant&tryggt den Du Är
Det andra blir så jobbigt, vi kan aldrig leva upp till något vi inte är

NamasteMonica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar