måndag 30 juni 2014

Pippi...spontanitet


En liten söt berättelse från när jag var liten.

Jag var knappt fem...min lillasyster precis i krypåldern.
Vår mamma hade precis torkat golv när telefonen ringde.
Det tog väl en stund så vi/jag passade på att roa oss/hjälpa till...med skurborstar och vattnet från hinken!
Så som Pippi!!
Jag hällde ut vattnet från hinken på golvet, skurborstarna under fötterna som skridskor....
Det ska va roligt att torka golv!
Det tyckte min lillasyster också som kröp omkring i allt vatten...jag åkte omkring och städade för fullt helt lycklig!
Vi hade jätteskoj!
Mamma var inte lika glad när hon kom tillbaka, framför allt inte över att min lillasyster var genomblöt.
Kommer ihåg min känsla...
Ville bara hjälpa till...
Vara duktig...
Det var ju roligt att torka golv...jätteroligt!! 

Jag har alltid älskat Pippi <3

Hon är självständig
Hon är omtänksam
Har ett stort hjärta
Hon är nyfiken
Ser möjligheter
En helt underbar karaktär

Så Glöm inte ha roligt
Gör det vardagliga levande, roligt, spännande
se möjligheter, upptäck
Ta hand om varandra
Det är dom små sakerna som gör Livet!

Så njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar