måndag 9 juni 2014

Binjurar/stress/kortisol/medvetenhet/DHEA/meditation


Varje dag är en ny lära,
i tacksamhet, i ödmjukhet skriver jag detta.
I dag har jag via min intuition fått lära mig kortisolets effekter på kroppen.
Hur vi påverkas av stress.
Hur adrenalinet höjs.
Hur binjurarna påverkas.
Hur stressen kan gå från generation till generation.
Eller som vi brukar säga den här diagnosen/sjukdomen hade min mamma också och hennes mamma...jag har ärvt den.
Stressen vi ärver, kombinerat med olika känslor som påverkar vår energikropp.
Som påverkar vår ande.
På ett undermedvetet plan.
Hur vi genom medvetenhet kan frigöra oss från minnet.
Som barn hamnar vi ibland i stressade situationer som vi inte kan påverka, så är livet!
Men vikten av att medvetandegöra, se saker i ett högre syfte ett större perspektiv.
Som kan hjälpa oss till en förståelse som gör att vi kan bli fria från känslorna som tryckt ner/påverkat vår ande.
I detta fallet påverkat kortisolnivån.


Vikten av balansen i våra binjurar.
Kroppens skyddsmekanism mot stress DHEA som är ett hormon.
Genom meditation höjs DHEA.
Ge dig tid att lyssna inåt.
Att stanna upp.
Effekterna är enorma <3
Namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar